zondag 11 maart 2018

Ik las: 'Meedogenloos', een thriller van Sharpe & Skaye


 

Meedogenloos

Boekgegevens
Titel: Meedogenloos
Auteurs: Sharpe & Skaye
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 270 pagina’s
Uitgever: Uitgeverij LetterRijn, 22 februari 2018
ISBN: 978 94 91875 48 9

Nadat hun ouders zijn vermoord, slaan de zusjes Mandy en Lisa Peeters op de vlucht. Het belastende bewijsmateriaal dat ze bij zich dragen, maakt dat ook zij moeten vrezen voor hun leven.

Vier jaar eerder verdween de toen dertienjarige Californische India Johnston spoorloos. Ze duikt buiten het zicht van haar familie op in de gedwongen prostitutie in België. Dan is er een klant die zich haar lot aantrekt.

Tim Bosman en Suzanne Meyer hebben elkaar na het verbreken van hun relatie al ruim zeven jaar niet meer gezien. Tim heeft in de journalistiek te maken met uiteenlopende zaken, waarbij hij niet altijd vrienden maakt. Als de omstandigheden Tim en Suzanne weer bij elkaar brengen, staat hun leven op het punt voorgoed te veranderen.

Op het eerste gezicht lijken dit drie op zichzelf staande gebeurtenissen. Schijn bedriegt.

Meedogenloos is een uit een samenwerking tussen J. Sharpe (o.a. Eden (2016) Syndroom (2017)) en Melissa Skaye (o.a. de VT-reeks) ontstane thriller.

Mijn mening:

Sommige zekerheden die je hebt en eerder vanzelfsprekend leken, zijn na het lezen van Meedogenloos niet meer zo vanzelfsprekend.

Meedogenloos is een boek waarin je begint te lezen en het lastig weg kunt leggen. Deze samenwerking tussen Melissa Skaye en J. Sharpe leverde een verhaal op dat angstaanjagend realistisch is en spannend vanaf de allereerste bladzijde.

De verschillende personages hebben veelal hun eigen verhaallijn. De korte hoofdstukken met perspectiefwisseling zorgen voor een blijvende spanning die bijzonder hoog is.
De personages zijn stuk voor stuk zo realistisch beschreven dat ik mezelf persoonlijk betrokken ging voelen bij hen en hetgeen ik las me soms zelfs een beetje misselijk maakte.
In Meedogenloos kom je ook een viespeuk tegen uit België die gelukkig nog steeds achter slot en grendel zit.

Ik lees veel thrillers waarin bloederige scenes beschreven worden, waarin mensen mishandeld en onderdrukt worden, maar deze thriller is heel bijzonder. Het is een keiharde thriller die ontzag wekt!
Het laatste dat ik hier over deze thriller wil zeggen is dat de titel Meedogenloos het verhaal als een handschoen past.

Ik kijk uit naar een volgende thriller van deze twee kanjers; ik merkte nergens in het verhaal dat het door twee personen is geschreven.
Haal dit boek in huis, lees het en laat me weten of je vindt dat ik gelijk heb!


Auteurs:
(foto: LetterRijn)

Melissa Skaye (1972) is auteur van de VT-thrillerreeks:
Virtuele tangoVerboden tranen en Verleden TijdVerminkte toekomst is het vierde deel van de reeks met rechercheurs Sanne Philips en Luca Borra in de hoofdrol. Ook is zij auteur van de thriller In onschuld en van de fantasyreeks Jeremy Jago. Ze heeft in diverse bundels korte thrillerverhalen gepubliceerd. Melissa woont samen met haar man en twee kinderen in Hoorn.
De titels in afwijkende kleur zijn een link naar mijn recensie.

J. Sharpe – pseudoniem van Joris van Leeuwen (1986) heeft verschillende mysterieuze thrillers en fantasyboeken geschreven, alsmede meerdere korte spannende verhalen. Zijn werk wordt regelmatig vergeleken met de werken van auteurs zoals o.a. Stephen King, Peter Straub en Dean Koontz.
Hij begon met schrijven toen hij acht jaar was. Hij woonde twee jaar op het Portugese eiland Madeira en was een fanatieke lezer. Al snel was hij echter door zijn Nederlandse leesvoer heen en besloot hij zelf te gaan schrijven.

Meedogenloos koopt u bij Boekenwinkel LetterRijn, bij uw lokale boekhandel of bij:


Met dank aan Uitgeverij LetterRijn voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.